Ενα ιστολόγιο εξερεύνησης στο χώρο της εναλλακτικής θεραπευτικής


Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου 2014

Ο ρόλος του θεραπευτή στην πρόληψη της ασθένειας


Τα παλιά χρόνια, στην Ανατολή, λέει, οι άνθρωποι πλήρωναν τον γιατρό (θεραπευτή) τους όσο ήταν υγιείς, για να τους κρατά υγιείς - εάν και όταν αρρώσταιναν, ο γιατρός ήταν υποχρεωμένος να τους θεραπεύσει δωρεάν. Ο γιατρός (ενεργειακός/πνευματικός, αγιουρβεδικός, βελονιστής, ή χειροπράκτης) είχε ως στόχο και ευθύνη να κάνει τα δέοντα έτσι ώστε ο άνθρωπος να έχει και να διατηρεί την καλή του υγεία - η θεραπεία ήταν αναγκαίο κακό όταν είτε ο άνθρωπος είχε παραβεί τις συμβουλές του γιατρού είτε ο γιατρός δεν είχε κάνει τα δέοντα για να προλάβει την ασθένεια.

Πόσο διαφορετικό από τη νοοτροπία του δυτικού ανθρώπου! Σήμερα πάμε στο γιατρό όταν αρρωστήσουμε - ή, προκειμένου να κάνουμε εξετάσεις για να εξακριβώσουμε εάν είμαστε ή όχι άρρωστοι (και δεν το έχουμε ακόμα καταλάβει). Οι λεγόμενες "προληπτικές εξετάσεις" μας δείχνουν μια ήδη υπάρχουσα δυσαρμονία ή νόσο, και αυτό που προλαμβάνουν δεν είναι η ασθένεια αλλά μάλλον οι συνέπειες από αυτήν. Πέρα από τις όποιες υγειονομικές συμβουλές (του τύπου ατομική υγιεινή, στοιχειώδεις κανόνες διατροφής) η τρέχουσα ιατρική πρακτική δεν είναι σε θέση να προλάβει μία ασθένεια πριν εκδηλωθεί.


Υπάρχει ένα δεδομένο που λειτουργεί σαν αξίωμα στους ενεργειακούς (ή πνευματικούς) θεραπευτές, κι αυτό είναι οτι μία ασθένεια πριν εκδηλωθεί στο υλικό μας σώμα πρώτα εμφανίζεται στο ηλεκτρομαγνητικό μας πεδίο. Πολύ καιρό πριν νοσήσει το κύτταρο, το όργανο, ή το σύστημα, η διαταραχή ήδη υπάρχει στην "αύρα" μας (στο ενεργειακό, ή αστρικό μας σώμα).



Αυτό ακριβώς είναι το πεδίο στο οποίο εργάζεται ο ενεργειακός θεραπευτής - αυτό εξετάζει, με αυτό "συνομιλεί", αυτό αποκαθιστά. Είτε το βλέπει (ως χρώματα, σχήματα, κτλ) είτε το αισθάνεται (με τα χέρια ή με τη διαίσθησή του), η εκπαίδευση που έχει λάβει μαζί με την ικανότητά του ως θεραπευτή τον καθιστούν ικανό να αξιολογήσει την κατάσταση του ενεργειακού σώματος, και να πράξει τα δέοντα για την αποκατάσταση της όποιας διαταραχθείσας ισορροπίας, αρμονίας, ή υγείας. Οταν μία βλάβη αποκατασταθεί στο πεδίο αυτό εγκαίρως, ο άνθρωπος μπορεί να μην εμφανίσει ποτέ τα σωματικά συμπτώματα μίας ασθένειας. Ο ενεργειακός θεραπευτής ως ενεργειακός 'διαγνώστης' με έγκαιρη παρέμβαση μπορεί να συμβάλει αποτελεσματικά στην αληθινή πρόληψη της ασθένειας.


Κυριακή 24 Αυγούστου 2014

Διαλογισμοί στο Μαύρο - Ασπρο



Στις φετινές μας διακοπές, για κάποιο λόγο τα μάτια μας έπεσαν σε κάτι μικρά βοτσαλάκια με έντονη αντίθεση άσπρου και μαύρου. Καθόμαστε ώρες στην ακροθαλασσιά νωρίς το πρωί και αργά το απόγευμα, και μαζεύαμε χουφτίτσες από αυτές τις μικρές πέτρες, ξεδιαλέγοντάς τες με επιμέλεια και προσοχή ανάμεσα στις άλλες: τις πράσινες, τις κόκκινες κεραμιδί, τις γκρίζες και τις υπόλευκες... Ετσι γεννήθηκαν οι παρακάτω σκέψεις.


Το άσπρο και το μαύρο, η μέρα και η νύχτα, το φως και το σκοτάδι. Κάπου εδώ, συνεχίζει ο συνειρμός μας,  λέμε «το καλό και το κακό». Απλοϊκά, και χωρίς να το σκεφτούμε.  Ό,τι δεν βλέπουμε, ό,τι δεν καταλαβαίνουμε μας γεννά την καχυποψία: είναι αλλιώτικο, είναι άγνωστο, βολεύει το νου μας να το κατατάξουμε ως «κακό» ή έστω επικίνδυνο. Και έτσι βολευόμαστε στην ασφάλεια και την αδράνεια του «γνωστού». 


Οι παλιές παραδόσεις και οι μεγάλοι θεολόγοι μιλούν για τον εκδηλωμένο και τον ανεκδήλωτο Θεό. Προτού "ευαρεστηθεί να εκδηλωθεί" υπήρχε μεν, αλλά δεν υπήρχε κανείς για να το ξέρει οτι υπήρχε. Προτού υπάρξει το φως για να μπορεί να φανεί, υπήρχε το σκοτάδι. Το σκοτάδι, το μυστήριο, το ανεκδήλωτο. Η Παλαιά Διαθήκη λέει οτι το πρώτο πράγμα που δημιούργησε ο Θεός, ήταν το φως. Για να μπορέσει να δεί ο ίδιος τον εαυτό του, για να μπορούνε κάποτε να τον αντικρίσουν τα δημιουργήματά Του. Το φως συμβολίζεται με το λευκό, το σκοτάδι με το μαύρο. Το λευκό παράγει χρώματα, το μαύρο είναι αυτό που δεν μπορούμε να γνωρίζουμε, γιατί δεν μας έχει φανερωθεί. Περιέχει εν δυνάμει τα πάντα. Οταν δεν ξέρουμε κάτι, λέμε "είμαι στο σκοτάδι".



Το άσπρο είναι πολύ λαμπερό για τα μάτια μας,  τυφλώνει – το μαύρο μας φοβίζει, γιατί δεν βλέπουμε το περιεχόμενό του. Κι έτσι, οι περισσότεροι άνθρωποι κυμαινόμαστε στις αποχρώσεις του γκρί. Ούτε πολύ λευκό, ούτε όμως και μαύρο. Και πορευόμαστε στη ζωή μας ανάμικτοι: ούτε μαύροι ούτε άσπροι, ούτε κρύοι, ούτε ζεστοί – χλιαροί (με όλες τις συνδηλώσεις που μπορεί αυτή η λέξη να φέρει).  Κάπου στην Αποκάλυψη του Ιωάννη λέει οτι ο Χριστός (βλ. η αγάπη) μας θέλει είτε κρύους είτε ζεστούς - και για να το κάνει πιο σαφές, λέει οτι τους χλιαρούς θα τους κάνει εμετό! Η αγάπη δεν έχει "ναι μεν αλλά" - ή είναι, ή δεν είναι.

Η αγάπη δεν έχει γκρίζες ζώνες.

Κυριακή 8 Ιουνίου 2014

Νους & Καρδιά



Ο νους μιλά με σκέψεις, συγκρίσεις, αντιπαραβολές, επιχειρήματα, με λόγους που μπορεί να αντικρούουν ο ένας τον άλλον αλλά είναι σοβαροί, με κατατάξεις και εργαλεία ανάλυσης και σύνθεσης σύμφωνα με κανόνες και επιστημονικές θεωρίες. Ο νους οφείλει την αντίληψη και τα συμπεράσματά  του στα προσλαμβανόμενα από το περιβάλλον: τις ιδέες με τις οποίες μεγάλωσε, τη νοοτροπία με την οποία περιβάλλεται, την ιδεολογία την οποία υιοθέτησε,  τα συμπεράσματα της τρέχουσας επιστήμης, τις αυθεντίες τις οποίες παραδέχεται. Ο νους κατατάσσει σε κατηγορίες, δέχεται ή αρνείται βάσει λογικών αλληλουχιών επιχειρημάτων. Ο νους εκπαιδεύεται από το περιβάλλον μέσα στο οποίο ζει, από την οικογένεια, τις πρώιμες εμπειρίες, τις πύλες των πέντε αισθήσεων, το σχολείο, τους συμμαθητές, τον καλό και τον κακό δάσκαλο, τον περιπτερά, την εφημερίδα, την τηλεόραση, το διάβασμα, την επιστήμη. Ο νους μιλά, ερωτά και επεξηγεί διαρκώς. Δεν αντέχει τη σιωπή, πρέπει να γεμίσει το κενό. Η επαφή με το νου δίνει ευγλωττία, εξυπνάδα, συνδυαστικότητα, πρόσβαση στην εξουσία. Οι άνθρωποι που λειτουργούν καλά το νου τους είναι οι έξυπνοι, οι καλοί μαθητές στο σχολείο, οι επιτυχημένοι επιχειρηματίες, οι καλοί επιστήμονες με τα πολλά εμβριθή συγγράμματα, οι καλοί ερευνητές, οι ζηλευτοί και οι θαυμαστοί του κόσμου τούτου. Ο λόγος του νου απορρέει από τον ακριβή  υπολογισμό του τι είναι σωστό και τι λάθος, τι συμφέρει (τον άνθρωπο, τις συνθήκες, την κατάσταση), και πόσα οφέλη μπορεί να αποφέρει. Ο λόγος του νου εξαίρει, εξιτάρει, φοβίζει, διεγείρει το νου.


Η καρδιά δεν λέει πολλά. Μιλά με «αισθήσεις», με βιώματα, με συναισθήματα. Τα συμπεράσματα είναι άμεσα. Η καρδιά θαυμάζει ή αποστρέφεται. Ζεσταίνεται, ή κρυώνει. Γνωρίζει, ή δεν γνωρίζει. Αισθάνεται αγάπη, ή φόβο. Η καρδιά ταράζεται ή αναπαύεται. Στη γλώσσα της καρδιάς το ναι είναι ναι, και το όχι είναι όχι: δεν υπάρχουν ναι μεν αλλά. Η καρδιά εκπαιδεύεται μέσα  στη σιωπή, τη γαλήνη, την κατάσταση εκείνη που ονομάζουμε συχνά «αγάπη», τις ώρες εκείνες που νιώθουμε ότι είμαστε στο σωστό μέρος τη σωστή ώρα με τους σωστούς ανθρώπους και δεν έχουμε ανάγκη τίποτα άλλο για να νιώσουμε πλήρεις. Η καρδιά εκπαιδεύεται από τη φροντίδα των μικρών πραγμάτων και πλασμάτων, από την χωρίς σκέψη προσφορά, αυτήν που δεν περιμένει ανταλλάγματα, αυτήν που δεν αξιολογούμε καν ως προσφορά τις περισσότερες φορές. Η γνώση που απορρέει από αυτήν είμαι άμεση, σαφής, και ακριβής. Χρειάζονται πολλές λέξεις για να περιγραφεί, κι ακόμα περισσότερες για να εξηγηθεί (εάν υποθέσουμε ότι αυτό γίνεται, γιατί τις περισσότερες φορές είναι αδύνατο). Περιγράφεται καλύτερα μέσω της Τέχνης. Η γνώση της καρδιάς δίνει σιγουριά και γαλήνη, σταθερό πάτημα και ευθυκρισία: αυτό που κάποιοι άνθρωποι ονομάζουν σοφία. Η επαφή με την καρδιά δίνει καλωσύνη, ήρεμη δύναμη, κι ελευθερία. Ο λόγος της καρδιάς είναι εκείνος που γεννιέται και εκφέρεται χωρίς καμία σκέψη συμφέροντος, χωρίς προσδοκία, χωρίς κάποιον απώτερο σκοπό, και μπορεί να μην περιέχει καν λέξεις. Ο λόγος της καρδιάς αναστατώνει, ανακουφίζει, πάει βαθιά – και όπου πάει τακτοποιεί και ξεκαθαρίζει τα τοπία (εντός και εκτός).

Chalice Well, Glastonbury



Η κοινωνία μας δίνει βάρος στην εκπαίδευση του νου, και σπάνια ασχολείται με την εκπαίδευση της καρδιάς (η λέξη βάρος, εδώ, δεν είναι τυχαία). Η κοινωνία μας κυριαρχείται και εξουσιάζεται από το νου. Η γνώση και η εμπειρία της καρδιάς μπαίνει αναγκαστικά στο περιθώριο.  Η ανισορροπία αυτή είναι η ασθένεια της κοινωνίας μας, είναι ένας από τους πλέον σοβαρούς λόγους που η κοινωνία μας δεν έχει τη δύναμη (α-σθενεί) να ανταποκριθεί στις ανάγκες των ανθρώπων που την απαρτίζουν.

δέντρα μπαομπάμπ, φωτογραφία από ίντερνετ


Πέμπτη 8 Μαΐου 2014

Ανθοθεραπεία και η Αλχημεία του Νερού

Nigella  flower essence

Προτού εμπνευστεί και χρησιμοποιήσει τη "μέθοδο του ήλιου" για την παρασκευή ιαμάτων από άνθη, ο Δρ. Μπαχ πειραματίστηκε αρκετά παρασκευάζοντας ιάματα με τις ως τότε γνωστές μεθόδους της ομοιοπαθητικής. Λέγεται οτι περπατώντας ένα πρωί στις εξοχές που συνήθιζε να περπατά, διαπίστωσε πόση δύναμη είχε μία σταγόνα πρωινής δρόσου επάνω σε ένα άνθος που προηγουμένως είχε δοκιμάσει να παρασκευάσει ως ίαμα, δοκιμάζοντάς το με τη γλώσσα του. Η δύναμη της πρωινής δρόσου είχε διαπιστωθεί και από τους παλαιούς αλχημιστές και από τον ίδιο τον Παράκελσο (που θεωρείται ο πατέρας της σύγχρονης φαρμακολογίας). Η σταγόνα που δοκίμασε ο Μπαχ ήταν επάνω στο άνθος, και είχε δεχτεί τις πρώτες αχτίδες του πρωινού ήλιου...

Από το 1931 που ανακάλυψε ο Μπαχ τη μέθοδο παρασκευής ανθοϊαμάτων με νερό και ήλιο μέχρι σήμερα, η επιστημονική έρευνα έχει χαρίσει στην ανθρωπότητα πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τις ιδιότητες του νερού. Συνθέτοντας τις πληροφορίες αυτές με τις γνώσεις που έχουμε σχετικά με τη χρήση του νερού στις θρησκευτικές-λατρευτικές (και άλλες) παραδόσεις του πλανήτη μας, προκύπτουν θαυμαστά συμπεράσματα.

λιμνούλα σε παραπόταμο του Νέστου

Το νερό είναι το πλέον δεκτικό από όλα  τα στοιχεία της φύσης. Στο νερό εντυπώνονται συναισθήματα, συγκινήσεις και σκέψεις. Το πώς ακριβώς γίνεται αυτό δεν είναι ακόμα γνωστό στους επιστήμονες (αλλά όπως λέει ένας από αυτούς "είναι προφανώς πολύ γνωστό στα ίδια τα μόρια του νερού"!). Το νερό, φτάνει να πει ένας άλλος, είναι μία συσκευή αποθήκευσης πληροφοριών! Δέχεται επιδράσεις και επιρροές, και τις διατηρεί μέχρι να έρθουν νέες ή να αλλάξει κατάσταση (από υγρό να γίνει αέριο ή στερεό). Το νερό, με άλλα λόγια, έχει μνήμη... Η οποία δεν καταγράφεται στην χημική του σύνθεση (ότι και να "πάθει" παραμένει δύο μόρια υδρογόνου και ένα οξυγόνο) αλλά  στην δομή του. 

Πολυλίμνιο
Ο Μπαχ έφτιαχνε τα ιάματά του με νερό πηγής, επειδή το νερό που αναβλύζει μέσα από τη γη όταν βγαίνει στο φως είναι σαν ένα μωρό, "άγραφο" από εξωτερικές εντυπώσεις, υπέροχα δεκτικό να προσλάβει τις ευγενείς δονήσεις ενός άνθους. Πάντα και παντού υπήρχαν ιερές πηγές, αφιερωμένες σε θεότητες ή αγίους, συχνά καθαγιασμένες, όπου θεωρείτο οτι το νερό που ανέβλυζε ήταν ιαματικό (είτε γενικά, για όλα, είτε για κάποιες συγκεκριμένες παθήσεις). Mύθοι και θρύλοι πάντα συνοδεύουν τις πηγές αυτές και τις ιδιότητες των νερών τους. 
Τη διαφορά του νερού μιας πηγής με το νερό του υδρευτικού δικτύου μίας πόλης την καταλαβαίνουμε εύκολα οι κάτοικοι της πόλης όταν βγαίνουμε στις εξοχές και πίνουμε νερό από πηγή. Νιώθουμε τη ζωντάνια του νερού ακόμα και στη γεύση του!
Πολυλίμνιο
φυσική πηγή στη Σελιάνα Αχαϊας

Chalice Well, Glastonbury
Στην ανθοθεραπεία δεν παίρνουμε τις χημικές ιδιότητες ενός φυτού προκειμένου να δράσουν πάνω στο φυσικό μας σώμα (π.χ. να σκοτώσουν μικρόβια, να εξουδετερώσουν μύκητες, να καθαρίσουν το αίμα από τοξίνες). Αυτός είναι ο χώρος  της βοτανοθεραπείας. 
Παίρνουμε αυτό το "άλλο στοιχείο", την πεμπτουσία τους, δηλαδή τη δόνησή τους εκείνη που θα επιδράσει στα συναισθήματά μας (και κατ'επέκταση και στη νοοτροπία μας) και θα αποκαταστήσει την ισορροπία τους. Εξάλλου αισθητική και συναισθηματική είναι η αντίδραση και η ανταπόκρισή μας στα λουλούδια: αισθανόμαστε αλλιώς στη θέα ενός κόκκινου τριαντάφυλλου και μίας κόκκινης παπαρούνας... 
Αυτή η πεμπτουσία καταγράφεται στο νερό. Αυτή την πεμπτουσία την ονομάζουμε και "αιθερικό αποτύπωμα", ή "ενεργειακό αποτύπωμα" ή "δονητική ταυτότητα" του άνθους. Είναι μία δόνηση, δηλαδή μια νότα, ένας τόνος, η οποία εισερχόμενη στο δικό μας ενεργειακό πεδίο (δια της πόσης του ιάματος, δηλαδή με το νερό) συντονίζει τη δική μας ψυχική κατάσταση με αυτή του άνθους - όπως ακριβώς κουρδίζουμε ένα μουσικό όργανο στους σωστούς αρμονικούς τόνους προκειμένου να παίξουμε ένα μουσικό έργο. 



Και ο ήλιος; Ο ρόλος του ήλιου είναι ο ρόλος του πυρός, που σταθεροποιεί την καταγραφή της δόνησης στο υγρό στοιχείο. Το "σώμα φωτός" του άνθους απελευθερώνεται και εγγράφεται, μεταφέρεται ως δόνηση στο νερό. Το ηλιακό φως είναι αυτό που "καίει" την πληροφορία και την διατηρεί στη βέλτιστη μορφή της.

Ζούμε σε μία εποχή που γίνονται πολλά πειράματα ανά τον κόσμο σχετικά με τις "παράξενες" ιδιότητες του νερού, που καταδεικνύουν οτι είναι πολλά  αυτά που δεν γνωρίζουμε, και περισσότερα αυτά που δεν διαθέτουμε τα μέσα για να "αποδείξουμε". Στην πραγματικότητα, το προσωπικό μας βίωμα είναι η ισχυρότερη απόδειξη: τα ιάματα λειτουργούν στον συναισθηματικό μας κόσμο, είτε η τρέχουσα επιστήμη μπορεί να εξηγήσει πώς, είτε όχι. Το νερό της πηγής μας ζωντανεύει και μας ξεδιψά αλλιώτικα από το νερό της βρύσης της μεγαλούπολης. Το νερό ενός καταρράκτη μας "ξεπλένει" αλλιώτικα από το νερό του ντους του σπιτιού μας...


Ισως, τολμούν να εικάσουν κάποιοι, τα συναισθήματα εντός μας να έχουν άμεση σχέση με την κατάσταση των εντός μας "υδάτων". Ισως να μην είναι τόσο τυχαίο που το νερό στις παραδόσεις σχετίζεται και αντιπροσωπεύει το συναίσθημα, και όχι, π.χ., τη σκέψη, ή το σώμα. Ισως ο αγιασμός των υδάτων που γίνεται στα Θεοφάνεια να μην είναι ένα τυπικό λατρευτικό έθιμο, όπως θέλουν να το σκέφτονται πολλοί.

Υπάρχουν πολλά ωραία βιβλία που μπορεί να διαβάσει κανείς σχετικά με το νερό (όπως του Δρος Μασάρου Εμότο "το Μήνυμα του Νερού"), όπως και πολλά ωραία ντοκυμαντέρ. Ισως το πλέον περιεκτικό είναι το παρακάτω.

https://www.youtube.com/watch?v=1VB4KxfqPwE

Δευτέρα 21 Απριλίου 2014

Πρόσκληση για μια πιο πνευματική Πρωτομαγιά


Η Πρωτομαγιά είναι μια γιορτή λουλουδιών. 

Αυτή την Πρωτομαγιά, σας προσκαλούμε σε ένα σεμινάριο μύησης στην Ανθοθεραπεία. Ενα σεμινάριο-σπόρος, όπου θα δοθούν (εν σπέρματι) τα βασικά εργαλεία που χρειάζεται ένας ανθοθεραπευτής προκειμένου να ξεκινήσει, αρχικά, την εργασία με τα άνθη.



Η ανθοθεραπεία είναι μια ήπια, μη επεμβατική μέθοδος θεραπείας, που χρησιμοποιεί πεμπτουσίες ανθέων για την εξισορρόπηση των συναισθηματικών εντάσεων που εξασθενούν τόσο εμάς όσο και το περιβάλλον μας. Δέστε και εδώ.

Ανακαλύφθηκε από τον Δρ. Εντουαρντ Μπαχ στη δεκαετία του 1930, και έκτοτε χρησιμοποιείται από εκατομμύρια θεραπευτές και απλούς ανθρώπους ανά τον κόσμο. Είναι απόλυτα ασφαλής για βρέφη, εγκύους και υπερήλικες, καθώς δεν αντιδοτεί κανένα φαρμακευτικό σκεύασμα της κλασικής ή της ομοιοπαθητικής ιατρικής.

Στο σεμινάριο θα δοθούν οι αρχές και η φιλοσοφία της ανθοθεραπείας, θα γίνει μία μικρή παρουσίαση των πρώτων 38 ανθοϊαμάτων που ανακάλυψε ο Δρ. Ε. Μπαχ και θα δοθούν σχετικές σημειώσεις. Θα μιλήσουμε επίσης και για άλλες συλλογές ανθοϊαμάτων, που προσιδιάζουν στον γεωγραφικό χώρο της  Ελλάδας.

Θα μιλήσουμε για τα 4 στοιχεία και την αλχημεία του νερού (θα γίνει μνεία των νέων ανακαλύψεων σχετικά με το νερό του Δρ. Μασάρου Εμότο), η οποία σχετίζεται άμεσα με την λειτουργία των ανθοϊαμάτων, και αποτελεί πολύτιμη αφετηρία γνώσης για τον θεραπευτή/θεραπεύτρια.

Το σημαντικότερο μέρος του σεμιναρίου θα διεξαχθεί έξω, όπου θα διδαχθούμε την ιδιαίτερη εκείνη προσέγγιση στα άνθη, μέσα στο ίδιο τους το φυσικό περιβάλλον, με στόχο να μάθουμε να αισθανόμαστε τη λεπτή δόνηση των ανθέων και παρασκευάζουμε τα δικά μας ανθοϊάματα. Θα ξεκινήσουμε να περπατάμε τα μονοπάτια του Δρ. Μπαχ, κοιτώντας τη Φύση με τα μάτια της καρδιάς, και ακούγοντας τη φωνή της. Θα διδαχθούν ειδικές ασκήσεις παρατήρησης, τόσο της φύσης όσο και του εαυτού μας, ώστε ο μέλλων θεραπευτής ή θεραπεύτρια να έχει τα βασικά εργαλεία για την περαιτέρω εργασία του.


Κόστος Σεμιναρίου: 120 Ευρώ που περιλαμβάνει πλήρη διατροφή και διαμονή και μάθημα. 
Σε περίπτωση που μπορείτε να έρθετε από την Πρωτομαγιά το επιπλέον κόστος διαμονής, διατροφής και μαθήματος ανέρχεται στα 30 ευρώ . 

Η Διαμονή θα πραγματοποιηθεί στο Πανδοχείο της Re-Green ένα Παραδοσιακό Πέτρινο Κτίριο 250 ετών (2 διανυκτερεύσεις)

Τοποθεσία: Στο Οικοπολιτιστικό κέντρο Re-Green, το οποίο βρίσκεται στο ιδιαίτερου φυσικού κάλλους χωριό Σελιάνα, 160 χλμ από Αθήνα στη Βόρεια Πελοπόννησο
Πλησιέστερος Σιδηροδρομικός Σταθμός: Προαστιακός Κιάτου με ανταπόκριση λεωφορείου μέχρι την Ακράτα. (Δυνατότητα μεταφοράς στο χώρο μας από Ακράτα κατόπιν συνεννόησης)

Οι συμμετέχοντες χρειάζονται να φέρουν μαζί τους 2-3 σκούρα μπουκαλάκια των 30 ή 50ml, καπέλο, παπούτσια για περπάτημα στη φύση, κάτι σαν μικρό μαξιλαράκι/χαλάκι για να καθόμαστε κάτω, μπλοκάκι και μολύβι (για σημειώσεις που θα κάνουμε στη φύση), και προαιρετικά ένα μικρό μπλοκ ζωγραφικής και μπογιές της αρεσκείας τους.



Πληροφορίες – Κρατήσεις
info@re-green.gr
Φλέρυ @ +306948407233

Πέμπτη 20 Μαρτίου 2014

Εαρινή Ισημερία


Η Περσεφόνη ξεκινά την ανοδική της πορεία από τον Κάτω Κόσμο του σκοταδιού και του θανάτου στον Ανω Κόσμο του φωτός και της ζωής. Ερχεται η άνοιξη.


Είναι η στιγμή του χρόνου που το επίπεδο της τροχιάς της γης γύρω από τον ήλιο και το επίπεδο του ισημερινού της γης τέμνονται, συναντιούνται: με άλλα λόγια, είναι η στιγμή του χρόνου όπου η μέρα και η νύχτα είναι απόλυτα ίσες. Είναι μία στιγμή ισορροπίας φωτός και σκότους, γιν και γιανγκ, είναι μία ώρα-μεταίχμιο. Από σήμερα και μέχρι το θερινό ηλιοστάσιο οι μέρες σταθερά θα μεγαλώνουν. Είναι, όπως λέμε, η αρχή της άνοιξης.


Το μάθημα της Ισημερίας είναι η ισορροπία. Ισορροπία είναι και το μεγαλύτερο μάθημα που έχει να διδάξει η Φύση στον άνθρωπο. Οτιδήποτε πάσχει, μέσα μας ή έξω από μας, στην κοινωνία ή στο περιβάλλον, πάσχει επειδή έχει διαταραχθεί η ισορροπία του. Η ισορροπία των στοιχείων και των δυνάμεων, η δυναμική ισορροπία που επιτρέπει την αρμονική ανάπτυξη, συμβίωση, ζωή. Στις πολεμικές τέχνες, η ισορροπία είναι σημαντικότερο ατού από τη δύναμη.


Κατά την Εαρινή Ισημερία, καθώς ο ήλιος μας ταξιδεύει προς  το βορρά, οι δονήσεις που επικρατούν στον πλανήτη μας είναι δονήσεις αρμονίας. Η αρμονία είναι το άμεσο αποτέλεσμα της ισορροπίας. 

Τα παλιότερα χρόνια οι άνθρωποι μιλούσαν για θάνατο και ανάσταση, μια που ο σπόρος πεθαίνει μέσα στην υγρή γόνιμη γη (χάνει τη μορφή του, διαλύεται) προκειμένου να μπορέσει να βγάλει ρίζες και βλαστό. Και τότε έλεγαν οτι "η φύση ανασταίνεται". Στον κύκλο που διαγράφει η γη γύρω από τον ήλιο, αυτό συμβαίνει διαρκώς, και έτσι μάθαμε να μετράμε το χρόνο. Αντανακλώντας τις διαδικασίες της φύσης, "ξυπνάμε" από την εσωστρέφεια του χειμώνα, για να αρχίσουμε να βγάζουμε στο φως τις ποιότητες που επεξεργαστήκαμε μέσα στους τρείς προηγούμενους μήνες, προκειμένου να ανθίσουν (να εκφραστούν) και να καρποφορήσουν (να έχουν αποτέλεσμα).

Η στιγμή της Ισημερίας είναι μία στιγμή "μεταίχμιο", μία στιγμή μετάβασης. Μία στιγμή απόλυτης ισορροπίας, για να μας θυμίζει τις ευαίσθητες και πολύτιμες ισορροπίες που οφείλουμε να επιδιώκουμε, προκειμένου να έχουμε αρμονικές σχέσεις με τα εντός και τα εκτός.



Τετάρτη 12 Μαρτίου 2014

Σταγόνες Ευτυχίας

Τα Ιάματα του Μπάχ μπήκαν στη ζωή μου «τυχαία» πριν πολλά χρόνια. Και την άλλαξαν. Το πρώτο ίαμα που πήρα, έτσι, «στα κουτουρού», από μία κουφή  έμπνευση, επειδή κάτι μου είπε το όνομα (impatiens!) άλλαξε μία παγιωμένη μου τάση να τρέχω, να προτρέχω, να βιάζομαι, να ζω μονίμως και αγωνιωδώς στο μέλλον, να μην αντέχω τους (φυσιολογικούς, τελικά) ρυθμούς των άλλων και να εκνευρίζομαι μαζί τους, να μην μπορώ,  τελικά, να σταθώ ούτε λεπτό. Η αλλαγή υπήρξε θεαματική, ειδωμένη εκ των υστέρων. Γιατί εγώ δεν καταλάβαινα τις μικρές αδιόρατες αλλαγές που γίνονταν στη διάθεση και στη συμπεριφορά μου, η αυτοπαρατήρηση γινόταν σε πράγματα επιφανειακά, ενώ το ίαμα αυτό δρούσε εν τω βάθει… και «ξύπνησα» μια μέρα, συνειδητοποιώντας ότι «τώρα πια» ξέρω ότι υπάρχει χρόνος, έχω χρόνο στα διάθεσή μου, μου αρέσει να απολαμβάνω το παρόν… και σκέφτηκα, «μα δεν ένιωθα πάντα έτσι…» και το απέδωσα, φυσικά, στις νέες συνθήκες της ζωής μου. Που φυσικά (εκ των υστέρων κοιτώντας, πάντα) είχαν σταδιακά αλλάξει από την σταδιακή αλλά βαθιά αλλαγή μέσα μου.
Impatiens
Με το πέρασμα του χρόνου, την ευκαιριακή λήψη ιαμάτων (πάντα από έμπνευση, και λίγο για πειραματισμό), και την αυτοπαρατήρηση, το ενδιαφέρον μου κινήθηκε αρκετά για να ξεκινήσω να διαβάζω σχετικά. Πρώτο βιβλίο, “The Twelve Healers and Other Remedies” του ίδιου του Edward Bach, ένα μικρούλι βιβλιαράκι, με δυό λόγια (κυριολεκτικά) για το κάθε ίαμα. Ηταν μια εποχή που  στην Ελλάδα δεν τα πολυέβρισκες, οπότε είχα αρχίσει να παρατηρώ  και να ξεχωρίζω τα φαρμακεία που είχαν ιάματα (στην Αγγλία όπου ζούσα πρωτύτερα πωλούνταν και σε καταστήματα υγιεινών τροφών τα έβρισκες σχεδόν παντού). Καθώς η παρατηρητικότητά μου βελτιωνόταν ως προς τον εαυτό μου, βελτιωνόταν ανάλογα και ως προς τους γύρω μου, και άρχισα να βλέπω συμπεριφορές και νοητικές στάσεις που έχρηζαν βοήθειας με τα ιάματα. Αλλά ακόμα δεν ήταν κάτι που είχα ως πρώτο μέλημα στο νου μου. Επίσης οι παρατηρήσεις αυτές ήταν ευκαιριακές αφενός, αφετέρου δεν προσφέρονταν για πειραματισμό μια που οι περισσότεροι άνθρωποι ταυτίζονται τόσο με την προσωπικότητα και τη συμπεριφορά τους που σε κοιτούν έως και εχθρικά εάν υπαινιχθείς ότι μπορούν να βοηθηθούν ν’ αλλάξουν…
Gorse
Η ευκαιρία να δω τα ιάματα στους γύρω μου ήρθε όταν έγινα μαμά. Εκτός από τα παιδιά μου έδινα ιάματα και στα κατοικίδιά μας: σκύλους, γάτες, καναρίνι, χελώνες, αλλά και σε κάποια από τα φυτά μας. Τα αποτελέσματα ήταν θεαματικά. Και ήρθε η ευλογημένη στιγμή να διαβάσω τη φιλοσοφία του Μπάχ, η οποία περιγράφεται σε ένα (ολιγοσέλιδο πάλι) βιβλίο με τον τίτλο «Θεράπευσε τον εαυτό σου» (“Heal Thyself”). Μέχρι τότε γνώριζα ότι τα ιάματα αυτά προέρχονταν από λουλούδια, ότι απευθύνονταν στον ψυχισμό του ανθρώπου, βοηθώντας να εξισορροπηθούν αρνητικές νοητικές στάσεις και ψυχικές διαθέσεις με πολύ ήπιο και αβλαβή τρόπο (μια που δεν περιέχουν καμιά ουσία που να ανιχνεύεται με χημική  ανάλυση, πέραν του νερού και του κονιάκ), σχεδόν «μαγικά», θα έλεγε κανείς.
making chamomile flower essence
Η φιλοσοφία του Μπαχ με άγγιξε βαθιά, με τον τρόπο εκείνο που νιώθεις ότι «φυσικά, έτσι είναι τα πράγματα, πώς θα μπορούσαν να είναι αλλιώς;». Είναι ίσως ο ίδιος τρόπος που μας αγγίζουν και τα ιάματα: φτάνει μία στιγμή όπου μέσα μας νιώθουμε ήσυχοι, γαλήνιοι, έως και ευτυχείς, όχι σε φάση έξαρσης αλλά με μία ηπιότητα και μία φυσικότητα, θεωρώντας ότι «ναι, πώς αλλιώς θα μπορούσα να είμαι;». Αποκαθιστούν μία φυσικότητα, τη φυσική ροή της ενέργειάς μας, σαν να γινόμαστε πιο πολύ «ο εαυτός μας». Για αυτό ακριβώς το πράγμα μιλά  και ο Μπαχ: για το πώς η υγεία μας είναι συνάρτηση του πόσο επιτρέπουμε στον εαυτό μας (ή, μας έχει επιτραπεί από το περιβάλλον και την εκπαίδευσή  μας) να είμαστε ο εαυτός μας – να λειτουργούμε με βάση την ιδιαίτερη φύση μας, τα ιδιαίτερα χαρίσματά μας, να έχουμε, με άλλα λόγια «φυσικότητα». Παρότι η εκπαίδευσή  του και το μεγαλύτερο μέρος της σταδιοδρομίας του ήταν σαν κλασσικός γιατρός σε χειρουργικές ειδικότητες (αλλά διέπρεψε και ως βακτηριολόγος, σώζοντας εκατοντάδες Λονδρέζους με τα εμβόλια που δημιούργησε στην επιδημία γρίππης το 1918), ήταν ένας γνήσιος πρωτοπόρος-θεραπευτής της «Νέας Εποχής». 
Dr. Edward Bach
«Η υγεία εξαρτάται από το πόσο εναρμονισμένοι είμαστε με την Ψυχή μας», έγραφε το 1932. Ψυχή ονόμαζε εκείνο το βαθύτερο «εγώ», το όν αυτό που «ντύνεται» με το σώμα, τα συναισθήματα και τον νου προκειμένου να ενσαρκωθεί στη γη, και το οποίο «γνωρίζει» το σκοπό της ζωής μας εδώ. 

Wild Oat
Σύμφωνα με τον Μπαχ ο καθένας μας έχει κάτι διαφορετικό να εκπληρώσει (και άρα να εκφράσει) σ’ αυτή τη γήινη παρουσία του στη γη, και για το λόγο αυτό γεννιόμαστε με διαφορετικά χαρίσματα, ποιότητες, και ικανότητες. Οσο πιο ελεύθερα και απρόσκοπτα εκφράζουμε τα χαρίσματά μας, τόσο πιο εναρμονισμένοι είμαστε με το σκοπό μας στη γη,  με την Ψυχή μας – και άρα τόσο πιο υγιείς! Ο Μπαχ καυτηριάζει τη νοοτροπία των παραδοσιακών γονέων και της εκπαίδευσης που θέλουν να επιβάλλουν σ’ έναν νέο άνθρωπο, σ’ ένα παιδί, το τι σταδιοδρομία θ’ ακολουθήσει στη ζωή του – με αυτό τον τρόπο εμποδίζεται ο άνθρωπος να αναπτύξει τα ιδιαίτερα χαρίσματα και τις ικανότητες και τον δικό του σκοπό ζωής, και έτσι καταδικάζεται σε μία ζωή δυσαρμονίας με την Ψυχή του. Η ασθένεια, έλεγε, είναι ένα δώρο της Ψυχής για να μας αφυπνίσει στο ότι δεν είμαστε εναρμονισμένοι με τον αληθινό εαυτό μας, με το λόγο για τον οποίο ήρθαμε στη γη – όπως ακριβώς ο φυσικός πόνος είναι μία κραυγή του σώματος που μας επισημαίνει ότι κάτι δεν πάει καλά σ’ ένα συγκεκριμένο σημείο του.

Chicory
Αφότου έκλεισε το ιατρείο του, έκαψε τις πρότερες ιατρικές του σημειώσεις, χάρισε τα όργανα και τα συγγράμματά του, και σε ηλικία 44 ετών έφυγε από το Λονδίνο. «Περιπλανήθηκε» στην Αγγλική εξοχή, παρατηρώντας τη φύση και τον εαυτό του, και μέσα στα επόμενα έξι χρόνια ανακάλυψε τις ευεργετικές  ιδιότητες 38 και πλέον λουλουδιών, που σήμερα ονομάζουμε «ανθοϊάματα Bach». Ξεκίνησε μάλιστα να χορηγεί ιάματα σε ασθενείς για καθαρά σωματικές ασθένειες, με άριστα αποτελέσματα (Ν. Γουίκς, "Οι ιατρικές ανακαλύψεις του Δρος Μπαχ").

Sweet Chestnut
Μέχρι και λίγο μετά το θάνατό του, το 1936, η επίσημη δυτική ιατρική επιστήμη δεν είχε ασχοληθεί με την επίδραση του ψυχισμού επάνω στην φυσική υγεία του ανθρώπου (κάποιους μήνες μετά το θάνατο του Μπαχ ένας γερμανός γιατρός δημοσίευσε την πρώτη μελέτη όπου κατεδείκνυε οτι το στρες επηρεάζει την υγεία του καρδιαγγειακού συστήματος). Από τότε μέχρι σήμερα η δυτική επιστήμη έχει κάνει άλματα - μέσα  στον 20ο αιώνα υπήρξαν πρωτοπόροι ψυχίατροι που ξεκίνησαν να χαρτογραφούν τα αχανή πεδία της ψυχής (που ονομάστηκαν ασυνείδητο και υποσυνείδητο), και η φυσική άρχισε να γνωρίζει και να ερευνά τα κβαντικά πεδία. Σήμερα θεωρούμε σχεδόν δεδομένο οτι η ψυχολογική μας διάθεση επηρεάζει την σωματική μας υγεία, στον ένα ή  στον άλλο βαθμό.

Wild Rose
Μέσα στα τελευταία 80 χρόνια η κληρονομιά που μας άφησε ο Δρ. Μπαχ έχει κυριολεκτικά ανθίσει: έχουν "ανακαλυφθεί" εκατοντάδες άλλα ιάματα από άνθη γνωστά και άγνωστα (άνθη της Αυστραλίας, άνθη της Καλιφόρνιας, της Αλάσκας, της Νότιας Αφρικής, Ορχιδέες, κτλ), τα οποία αποτελούν πολύτιμα εργαλεία στα χέρια των ψυχοθεραπευτών που τα χρησιμοποιούν. Οι άνθρωποι που έχουν βοηθηθεί από τα ανθοϊάματα (του Μπαχ, και τα υπόλοιπα) ανέρχονται πλέον σε εκατομμύρια ανά τον πλανήτη μας. Σήμερα, με την εξέλιξη της κβαντικής φυσικής και τα πειράματα του Δρος Μασάρου Εμότο με το νερό, αρχίζουμε κάπως να καταλαβαίνουμε και πώς ακριβώς δρούν.

Κι επειδή σε σταγόνες τα παίρνουμε, δικαιούμαστε να τα ονομάζουμε Σταγόνες Ευτυχίας.


Mustard


περισσότερες πληροφορίες 
http://www.bachcentre.com/index.php
http://www.fesflowers.com/faq_essences.htm#e1
http://ausflowers.com.au/
http://www.pegasusproducts.com/